Juhannus oli ja meni tavallisesti. Me oltiin mummolassa ja isomummukin oli siellä. Äiti ja pienimummu oli töissä, ja mä leikin Jessican kanssa. Kokko poltettiin ja mä taisin nähdä jonkun päiväkotilapsenkin siellä... Kuitenkin mä ns. sammuin ravintolaan, ja mut kannettiin takahuoneeseen mummin sänkyyn. Sieltä äiti oli mut poiminut ja kantanut kotiin.

Viime viikonloppuna äidillä alkoi loma, ja mulla kanssa. Mä en siis mene päiväkotiin kahteen viikkoon! Toisaalta vähän ikävää mutta toisaalta... ainakin alku oli lupaavaa: me käytiin Särkänniemessä! Se on sellainen suuri hupivuisto missä oli toosi paljon ihmisiä ja tooosi paljon kaikkia tivolilaitteita ja kaikkea muutakin. Me oltiin matkalla bussilla, jossa oli äidin työkavereita ja joitain mulle vieraita ihmisiä. Matkalla me pysähdyttiin aamupalalle ja sitten alkoi jo Särkänniemi näkyä.

1690812.jpg

Ihan ekaksi me käytiin ajelemassa autorata-autoilla. Sitähän mä olin suunnitellut jo kotona, kun äiti näytti mulle alueen pohjapiirrosta. Ennenkuin mä pääsin autoilemaan, mun piti käydä pituusmitassa ja sitten ne iski mun käteen satasen leiman, ettei tartte uudelleen mitata. Mua kyllä vähän harmitti kun äiti ei saanut leimaa...

1690811.jpg

Siellä oli paljon vesijuttuja. Tuollainen vesihana mikä oli ihan ilmassa ihmetytti kyllä kovasti. Mistä siihen vesikään tulee?
Alemmassa kuvassa me ollaan Akin kanssa jonottamassa Tukkijokeen ja melkein kastuttiin kun tukit ajeli meistä ohi. Aki on mun äidin työkaverin Tuulan poika, ja mä olen saanut siltä paljon traktoreita. Tuula tuossa tähyilee jo siihen korkeaan torniin minne se halusi mennä. Tukkijoessa oli hillittömän kivaa. Ensin tukki mennä naksutti mäkeä ylöspäin sellaista rataa pitkin, sitten alaspäin tultiin niin että vesi roiskui naamalle. Mä olisin aina halunnut nousta seisomaan mutta äiti vaan käski mun istua. Kait sitä pelotti.

1690816.jpg

1690820.jpg

Me käytiin myös katselemassa delfiinejä. Ne hyppivät hurjan korkealle ja vesi lensi sielläkin! Niiden uima allas oli hurjan syvä ja välillä ne uivat pois sieltä, toiseen altaaseen missä niillä oli varmaan makuuhuone.

1690827.jpg

Delfiinitalon vieressä oli akvaariotalo. kalat olivat paljon isompia kuin päiväkodissa tai eläinkaupassa, ja jopa paljon isompia kuin ne matikat mitä pappa kalastaa! Nyt alan ymmärtää joidenkin vieraiden setien kalajuttuja ;)

1690828.jpg

Ennen poislähtöä vielä käytiin syömässä, ruokana oli kinkkukiusausta. Ajelimme myös vähän rauhallisemmalla veneellä keskellä sellaista satumetsää, siellä oli jännittävä musiikki. Parin karusellin kautta lähdimme tallustelemaan bussia kohti. Kotimatkalla kyllä uni maistui!

1690831.jpg


1690833.jpg

Hatusta piti napata kiinni kun karuselli meni niin hrjaa vauhtia!