Meidän tämän asuinkylän, Haapaniemen, pikkujoulut olivat tänä vuonna taas vuorostaan Savutuvalla. Viime vuonnahan ne olivat mummolassa, ja sitä edellisenä Savutuvalla. 

Aluksi siellä pidettiin jotain tylsiä puheita, ja sillä aikaa mä, äiti ja iskä tutkittiin kaikkia sivuhuoneita. Yhdessä huoneessa oli tonttu nukkumassa, sitä saattoi katsoa kaukoputkella toisesta huoneesta ja sen kuorsaus kuului! Sitten siellä oli kuivattuja hauenpäitä ja muitakin kaloja sekä kaikenlaista vanhaa tavaraa kuten tällainen laskutaulu. Iskä lukee jotain vanhoja lehtiä:

2172076.jpg

Lopulta me saatiin puuroa syödäksemme, ja sitten tuli joulupukki. Pukki jakoi kaikille lapsille lahjoja, mä sain pienen lankanuken, suklaapatukan ja salmiakkitikkarin, jonka annoin äidille kun en salmiakista tykkää.

2172077.jpg

Sitten pukki kierteli ympäriinsä ja kyseli mitä kukakin haluaa joululahjaksi. Sillä oli mikrofooni mukana että kaikki kuulivat mitä kukakin haluaa... mä halusin tietenkin kalliin veneen! Pukki ei vissiin oikein kuullut kun se kysyi "ettäkö mitä", joten mä sitten sanoin mikrofooniin oikein kuuluvalla äänellä että "haluan ison ja kalliin veneen". Kaippa se pukki nyt sen mulle sitten tuo!