Eilen ja tänään me tehtiin äidin kanssa metsässä sellaisia askartelukeppejä. Äiti sanoi että koirat sitten saavat harjoitella niillä, mutta mä kyllä lämmitin saunaa niillä eilenillalla iskän kanssa.
Tänään me vietiin äidin uusi auto takaisin sinne kauppaan, korjaajasetä katsoo siitä jarruja. Se kuulemma jarruttaa liikaa, eikä meinaa kulkea tarpeeksi kovaa. Korjaajasetä sanoi että mä olen ihan iskän näköinen! Miksiköhän kukaan ei koskaan sano että iskä olis mun näköinen?
Me tultiin pois kaupungilta bussilla. Olin ihan eka kertaa bussin kyydissä, ja sepäs olikin mukavaa. Siellä ei tarvitse pitää turvavöitä, ja kyydissä on paljon ihmisiä jotka tulevat ja menevät. Meitä vastapäätä istui mies, joka rummutti tahtia käsillä jalkoihin ja jaloilla myös - se oli musta hassun näköistä. Sillä oli korvissa sellaiset johdot, mitä jotkut ihmiset pitävät - äitikin joskus kun se puhuu puhelimessa autossa.
Illalla äiti ja iskä ovat lähdössä elokuviin. Se on lapsilta kielletty elokuva, ja mä menen mummille. Toisaalta kivaa, toisaalta tulee ikävä kaikkia autoja - kaikkia kun ei kuitenkaan voi ottaa mukaan. Iskä on laittanut mun ajeluautoon piipaa-valotkin.