Yhtenä aamuna meinasin mennä laiturille onkimaan, niin järvi olikin jäätynyt. Mun mutterionki jäi siihen jään päälle killumaan. Nyt se on sitten talvi.

Ennen talven tuloa me iskän kanssa rakennettiin meille uudet rappuset. Ensiksi vanhat rappuset purettiin ja yhdessä me kaivettiin maata niiden alta pois niin paljon että jäljellä oli vaan peruskalliota. Aikamoinen kuoppa siihen tuli! Sitten siihen laitettiin viiraa ja hiekkaa ja sen päälle tehtiin uudet rappuset. Tässä kuva kun me kapsutetaan vanhaa savea pois. Valmiista rappusista ei olekaan vielä kuvaa eikä niitä vielä käytetä, sillä ne johtaa yhteen  rojuhuoneeseen mikä pitää ensin tyhjentää jotta sieltä mahtuu kulkemaan sisään. Ja rojuhuoneen tyhjentäminen jäi vielä tekemättä, sillä iskä lähti Amerikkaan.  

 Iskän kummitäti Rapehan asuu siellä Amerikassa, ja kun iskällä alkoi kesäloma se lähti sinne. Onneksi meillä on Skypepuhelin ja me voidaan jutella iskän kanssa joka päivä, Amerikassa ei nimittäin toimi kännykät ollenkaan.

Kun iskän lähtöpäivä koitti, me mentiin kaikki kolme Vantaalle hotelliin yöksi. Mutta iskän lentokone lähti niin yöllä, ettei me äitin kanssa herätty ollenkaan vaikka iskä antoi meille pusut. Siksi iskän oli pakko lähteä bussilla hotellista lentokentälle. 

Kun me äitin kanssa herättiin, me käytettiin Lettua ja Lakia lenkillä ja ajettiin sitten sellaiseen tiedepaikkaan, Heurekaan. Siellä oli kaikenlaisia urheilujuttujakin ja niistähän mä tykkään, äiti valitteli ettei sen kunto kestä mutta minä poika se vaan paahdoin menemään. Kuvia Heurekasta löytyy täältä.  Lisäksi täällä on pieni videonpätkä.

Meitä kyllä harmitti kovasti ettei me vieläkään ehditty käydä Ankun luona. Mutta äidillä oli jo kiire töihin. Jouluna äidillä on pitkät vapaat kuulemma, ja siksi sen täytyy nyt tehdä vähän niinkuin ylitöitä. Jouluksi iskäkin jo tulee kotiin ja meillä on varmasti sitten hirmuisesti puhuttavaa kun me kaikki kerrotaan mitä tässä välillä on tapahtunut.

Mä olen nyt sitten käynyt jääkiekkoilemassa. Ekoilla kerroilla me oltiin Anon kanssa yhdessä ja meillä oli hurjan hauskaa. Nyt kun harkkoja on ollut useammin, Ano ja mä ei olla aina päästy samaan aikaan ja on pitänyt sitten ihan keskittyä treenaamiseen. Ei se ihan niin helpooa ole kuin mä luulin mutta olen mä silti aika taitava jo, katso vaikka videolta ! Toivottavasti joulupukki tuo mulle lisää suojuksia, ainakin kaula- ja kyynärsuojat mä tarttisin ja jääkiekkohousut kanssa. Kunnon pelihanskatkin olis hyvät. Kun iskä tulee takaisin se tekee mulle sopivan mittaisen jääkiekkomailan, nyt olen pelannut iskän vanhalla jääpallomailalla ja se on vähän erilainen vaikkakin ihan sopivan pitkä.