592699.jpg

Noukassa oli taas iso nosturi nostelemassa veneitä järveen. On se hassua kun syksyllä ne nostetaan kuivalle maalle, sitten keväällä ihmiset alkavat raaputella ja maalata niitä ja sitten ne laitetaan takaisin järveen. No toisaalta hassua on sekin kun äiti meloo kanootilla, se nostaa sen joka melontaretken päätteeksi takaisin maihin. Siihen ei kylläkään tarvita isoa nosturia. Voit katsella kuvia veneenostopäivästä täältä. 
Iskä heiluu siinä puna-harmaa takki ja siniset housut yllään, papalla on musta-punainen CCM-takki. Kummisetä Jompalla on musta pipo ja meidän kaverilla Miksulla on sininen fleecetakki ja silmälasit.

Kuluneella viikolla mä olen opetellut ajamaan polkupyörällä. Mullahan on sellainen kolmipyörä missä on tanko josta äiti työntää minua, mutta siinä pyörässä on niin huonot renkaat ettei se oikein kulje metsätiellä. Iskä laittoi sitten Heini-serkulta saatuun ihan oikeaan fillariin apupyörät ja sillä mä nyt opettelen. Polkeminen on kyllä vaikeaa ja tämäkin pyörä kaatuu vieläkin aika helposti, mutta äiti sitten auttaa minua vetämällä tai työntämällä. Kohta me voidaan tehdä pyöräretkiä yhdessä!

592697.jpg