1213997.jpg

Tänään minä sitten menin ensimmäistä kertaa päiväkotiin. Ollaanhan me käyty muutaman kerran tutustumassa siellä, mutta nyt minä jäin sinne yksin.

Me mentiin jo aamulla aikaisin kun äidillä oli joku koulutuspäivä, ja oli vielä aivan pimeää. Äiti riisui multa päällysvaatteet ja minä annoin sille märän pusun ja lähdin leikkimään. Eihän se sen kummempaa ollut. Äiti varmaan luuli että mä itkisin perään tai jotain... No, kieltämättä vähän vakavana olinkin aluksi, kun en tuntenut toisia lapsia vielä. Kun lähdettiin ulos, leikittiin kuorma-autoilla, sitten tultiin sisälle syömään. Mä en oikein ymmärtänyt että miksi mun olisi pitänyt itse syödä, eikös ne tädit ole siellä sitä varten että ne palvelee minua! Mun olis pitänyt pukeakin itse! Sitten me mentiin kaikki lapset päiväunille, ja minä sain ihan oman sängyn joka on toisen sängyn yläpuolella. Kyllä uni maittoikin, vaikka kotona mä en juurikaan nuku päikkäreitä.

Kun heräsin, äiti olikin jo tullut hakemaan minua. Olisin mä voinut sinne jäädäkin, mutta äiti lupasi että pääsen sinne huomenna uuestaan. Ennen kotiintuloa käytiin vielä kaupassa, ja kyllä mä tunsin itseni isoksi pojaksi! Illalla lähdin äidin kanssa yhteen kokoukseenkin, sillä täytyy tässä alkaa harrastaa myös noita yhdistysasioita kun en ole enää mikään vauva.

Vauvoista sitten: tässä alakuvassa mä nyt sitten hoidan Mico-serkkua. Mico on kyllä niin pieni että menee varmasti kauan ennekuin me voidaan leikkiä yhdessä. Mutta mä opetan sille sitten Legorakentamista tai jotain.

1213999.jpg