Mun ruohonleikkurissa on pitkään ollut sellainen vika, että työntökahva irtoaa itse koneesta. Muutenkin se on vanha ja kulunut, olen saanut sen serkulta "perintönä". Eilen sitten mulla meni siihen hermot, ja sanoin äidille että nyt tämä leikkuri heitetään roskiin! Ostetaan Uusi Ruohonleikkuri!
Niin me sitten lähdimme kaupungille. Kävimme useassa kaupassa ja etsimme leikkureita, vaan ne olivat aina joko loppu tai sitten sellaisia isoja aikuisten leikkureita. Lopulta Toys'R'Us-kaupasta löytyi, ja siellä oli jopa varaa valita erilaisista! Minä valkkasin tällaisen pienen, näppärän ja vähäpäästöisen koneen, joissain kalliimmissa malleissa olisi ollut valot ja kova ääni. Tämä sopi mun käteen kuin sormi nenään.
637419.jpg

Meidän savusaunanrannassa on sellainen vanha lossi jolla nuo meripelastajat ovat tehneet työkeikkoja saaristoon. Iskä osti sen itselleen ja nyt se on hyvässä käytössä: lokkipariskunta on muutanut siihen asumaan! Heille on tulossa kolme vauvaakin, me käydään äidin kanssa katsomassa miten lasten kasvatus etenee. Lokit eivät kanna vauvoja vatsassa niinkuin ihmiset tai koirat koska lentäminen olisi sitten hankalaa. Vauvat ovat tällaisissa palloissa ja äitilokki käy vain makailemassa niiden päällä.

637429.jpg