1107538.jpg

Talvi on tullut. Lunta on jo paljon ja päivälläkin on yö -  se tarkoittaa tietysti sitä että yölläkään ei tarvitse nukkua vaan voi myöhäänkin kukkua. Iskällä alkoi kesäloma paitsi että välillä se käy silti töissä -  ehdittiin me kuitenkin yhdessä mäkeä laskemaan ja käydään ensi viikolla vähän jossain reissussakin.

Minä kävin 3-vuotisneuvolassa. Aluksi mua jännitti kun en oikein muistanut mikä se paikka on, mutta siellä olikin ihan mukavaa. Leluja ja toisia lapsia ja neuvolatätikin oli ihan mukava. Minulta kyseltiin kummallisia asioita, se täti ei vissiin tuntenut yhtään eläimiä kun minun piti kertoa sille mikä mikäkin on. Pituus ja painomittaus oli vähän nolottavaa, en olisi halunnut että kukaan näkee. Pituutta oli kuitenkin kertynyt lisää ja painoakin, eli ei ne vaatteet olekaan kutistuneet niinkuin luulin. Olin siis 99cm pitkä ja painoin 16,7 kiloa.

Mulla on oma joulukalenteri, ja joka aamu siitä saa avata luukun jossa on suklaata. Sitten kun kaikki suklaat on syöty, on joulu! Joulupukki kävi lauantaina kun Noukassa oli kylän pikkujoulut. Se toi meille lapsille paketteja, minä sain sellaisen hassun poron ja tontun välimuodon joka vilkuttaa.

Olen varmaan täällä kirjoitellutkin joskus että mulla on oma auto: punainen Coovette. Viimeinkin iskä on antanut mun itse ajaa sillä. Äiti sai otettua lyhyen videonpätkän (pidempi ei olisi onnistunut koska ajoin niin lujaa).