Mulla alkoi kesäloma. Äidillä alkaa ensi viikolla ja iskällä vuorostaan työt vaan lisääntyy kesää kohti. Viimeisenä päivänä päiväkodissa piti ottaa kaikki vaatteet ja piirrustukset mukaan, sillä meidän päiväkoti on remontissa ja loman jälkeen mä menenkin ihan eri päiväkotiin, tai oikeastaan kahteen. Sitten kesän jälkeen kun aloitan eskarin, se alkaa taas eri päiväkodissa. Jossain välissä toivon että saan vielä mennä vähäksi aikaa tuonne Kotimäen päiväkotiin missä olen nyt ollut, siitä nimittäin tulee laajennuksen myötä 100 metriä pitkä! SATA metriä! Huh-huh!

Yhtenä päivänä me tehtiin iskän kanssa kolme isoa juttua: me lämmitettiin savusauna ja tietysti kylvettiinkin siinä, samalla rakennettiin trampoliini. Mä osaan trampoliinilla heittää voltin ilman käsiä ja myös käsien kautta! Kun me samana päivänä myös laskettiin iskän vene vesille ja ajeltiin sillä oli meillä kyllä mahtava päivä. 

Tässä meidän lähellä oli tulipalo. Iskä näki töissä kun se syttyi ja myöhemmin me mentiin katsomaan sitä. Yksi talo paloi ihan poroksi ja palokunta yritti sammuttaa sitä. Aina kun ne luuli että se on sammunut, se alkoi palaa uudelleen. Oli siinä muuten hirveästi savua!

Joonaksella (serkku) oli rippijuhlat. Me mentiin mummin, papan ja Vekun kanssa kirkkoon ja sitten me siitä ihmispaljoudesta yritettiin tsiigailla missä se Joonas on. Sitten meidänkin piti mennä sinne eteen. Siellä laitettiin polvet ja kädet sellaiselle punaiselle alustalle. Pappi ja joku täti kiersivät meidän edessä ja aikuiset sai sellaisen leipäpalan ja trippimehua. Me lapset ei saatu - varmaankin siksi että se leipä oli aivan valkoista ja tumma leipähän olisi paljon terveellisempää. Kaikista hauskinta oli kuitenkin se että kirkonmenojen jälkeen me mentiin Joonaksen luokse kylään ja mä sain ottaa sieltä kaksi pikkuautoa!

Iskä on jo aloittanut laiva-ajelut. Eilen mä pääsin kyytiinkin kun oli laivan siirto satamasta Haapaniemeen. Kesällä mä pääsen sitten taas usein seilaamaan. Kun äiti sanoi iskälle että mehän voidaan tulla äidin loman aikana vaikka joka päivä kyytiin, iskä sanoi "voi ei"! Miksiköhän?

Kesälomalla tietysti kalastellaan.