Mun synttäreitä lähdettiin juhlimaan äidin ja iskän kanssa Helsinkiin. Me matkustettiin junalla. Menomatkalla junan yläkerrassa oli sellainen leikkimisvaunu, ja siellä olikin huisin mukava touhuta.

2172062.jpg

Tampereella jouduttiin vaihtamaan junaa, ja se seuraava juna olikin Pendolino eikä siellä voinut leikkiä. No, mä käytin tilaisuutta hyväkseni ja otin pikku päikkärit. Kohta me sitten oltiinkin jo perillä ja jäätiin junasta pois, sitten meidän piti kävellä Hartwall-areenalle missä monsteriautot esiintyivät. Ennen näytöstä me kuitenkin popsittiin vähän pizzaa ja jotain pientä.

2172061.jpg

Sitten mentiin katsomoon. Mulle ostettiin ihan uudet kuulosuojaimet, kaikilla muillakin lapsilla oli sellaiset. Aikuiset käyttivät enimmäkseen korvatulppia. Niin kovaa meteliä ne monsterit pitivät!

Monsterit ajoivat tavallisten autojen päällä ja hyppivät ja yksi vihreä monsteri (Grave digger) osasi ajaa keulimalla. Eräs monsteri kaatui yrittäessään ajaa autokasan päältä, sitten avustajasedät tulivat Caterpillarilla ja vetivät sen ketjuilla pystyyn. Aika hurjan näköistä touhua! Mun suosikki oli tuollainen koiran näköinen "Taz", sen oikea nimi oli Tazmanian Devil. Grave Digger oli kanssa hieno.

2172063.jpg

Kun näytös oli ohi, me käveltiin taas juna-asemalle ja lähdettiin takaisin. Nyt mua nukuttikin sitten ihan koko matkan.

Äidin ottamia kuvia monsterinäytöksestä voit katsella täältä.