Me oltiin ihan oikealla Lomalla! Iskä, äiti, koirat ja minä. Vili-kissa joutui jäämään kotiin ja siksi me ei voitu olla kauaa, mutta silti me ehdittiin käydä vaikka missä ja tehdä kaikenlaista.

Ensiksi me ajettiin Pohjanmaalle ja käytiin sellaisessa kaupassa, mistä voi ostaa kaikenlaisia jenkkitavaroita. Iskä osti Dodgeen roiskeläpät ja rattiin koristeen, kun se ratti on aika kulunut. Mä sain John Deere - tiekarhun!

Sitten ajettiin Vaasaan ja mentiin hotelliin. Äiti ja iskä puhuivat jostain kylpylästä, ja koko matkan mä yritin kysellä että mihin me oikein ollaan menossa ja milloin me ollaan perillä. No illan suussa me sitten mentiin Rantasipi Tropiclandiaan, se on sellainen aika iso hotelli, ja otettiin sieltä huone.

Ensin käytiin koirien kanssa kävelyllä, ja vaikka oli pimeää minä näin että ympäristössä oli jos jonkinlaisia huvipuistovempeleitä. Ja siellä oli se kylpyläkin, sieltä kuului lapsien kiljahduksia ja veden loisketta. Kohta mekin sitten mentiin vaihtamaan vaatteet ja lähdettiin pulikoimaan!

Kylpylässä oli uima-altaita, vesisuihkuja ja liukumäkiä. Yhdessä altaassa oli sellainen tunneli että siitä pääsi uloskin, mutta ilma oli kylmää ja kun ulkona oli pimeää, mua pelotti vähäsen. Seuraavana päivänä kun käytiin niin että ulkona paistoi aurinko, ei se ollut ollenkaan niin pelottavaa.

Mä laskin kaikista liukumäistä, siitä isostakin, tosin siinä tulin alas iskän sylissä. Äitikin laski siitä kerran mutta oli se niin pelottava ettei äiti tainnut uskaltaa. Pikkuliukumäissä leikin ihan itse, mulla on sellainen kellumauimapuku että en uppoa vaikka sattuisin kaatumaankin. kerran kyllä kompastuin ja menin mukkelis makkelis vedessä, sitä vähän säikähdin kun naamakin meni veden alle. Onneksi äiti oli ihan vieressä auttamassa mut ylös. Ei käynyt kuinkaan!

Hotellissa oli ravintola jossa käytiin syömässä, siellä oli sitten aamuisin myös aamupala. Kylpylän aulassa oli pizzeria jossa sai syödä niin paljon jäätelöä kun halusi!

Ulkona näkyneet huvipuistolaitteet oli laitettu jo talviteloille eikä niihin siis päässyt. Me kyllä käytiin kiertelemässä alueita ja sovittiin että tullaan sinne ensi vuonna kesällä niin että päästään kaikkiin vempeleisiin! Mutta hotellin pihalla oli oikein viihtyisä leikkipaikka, siitä kuvattiin videokin. Hotellissa sisällä oli myös hauska leikkihuone, ja sieltäkin on video.

Poislähtöpäivänä ajoimme autolla Tuuriin, ja käytiin tosi isossa kaupassa. Se oli niin iso että siellä oli tivoli sisällä! Leluosastolla oli vaikka mitä leluja, mä ostin rekka-auton missä on lavetilla hieno vene. Iskä oli siitä aika kateellinen.

Kävimme moikkaamassa Iraa (iskän serkku) töissä ja Pasi (Iran mies) nähtiin myös sattumalta kun oltiin pois lähdössä. Sitten me ajettiin illaksi kotiin. Onneksi meillä on autossa se pieni telkkari jossa sellainen täti antaa ajo-ohjeita, niin iskä sai ajaa rauhassa eikä äidin tarvinnut lukea karttaa. Ei me muuten oltaisi varmaan ehdittykään niin monessa paikassa käydä. Minnekähän se täti opastaa meidät seuraavalla lomalla?

Kuvia reissustamme voit katsella täältä.