Jo monta päivää äiti on puhunut että Tivoli tulee kaupunkiin. Tänään se sitten avattiin, ja hetihän meidän oli sinne päästävä! Käynnin teki vielä jännittävämmäksi se että me menimme sinne bussilla.

Tivolissa pitää ensin ostaa lippuja, jotka sitten annetaan sedille laitteiden luona. Muuten ei pääse portista sisään. Minä kävin ajamassa possujunalla ja ralliautolla, sitten menin pitkäksi aikaa pomppulinnaan pomppimaan. Siellä oli muitakin lapsia ja minä aina välillä vähän törmäilin tyttöihin. Pomppulinnassa oli huisin kivaa, aion mennä sinne toistekin!

547302.jpg

Äidin kaveri Annika oli meidän kanssa, ja kaikki kolme mentiin yhdessä kummitusjunaan. Siellä oli pimeää ja kolisevaa, seinillä killui luurankoja (eli sellaisia valkoisia piirrustuksia mustalla taustalla), sitten välillä käytiin ulkona korkealla missä oli noitia ja hassu käsi. Äitiä vähän pelotti, mua ei ollenkaan. Annikaa pelotti kovasti kun se joutui istumaan junavaunussaan yksin!

Eläintarhassa oli käärmeitä jotka vain nukkuivat. Liskot sentään vähän kiipeilivät. Siellä oli hurjan iso pupu ja vuohia ja heppoja joita minä tietysti sain silittää. Kun tultiin eläintarhasta pois iskäkin oli tullut jo meitä hakemaan, minun piti kyllä vähän näyttää iskälle paikkoja ja menin vielä Leppäkerttu-karuselliin.

Kun lähdettiin pois mentiin vielä mäkkäriin syömään hammit. Kyllä ruoka maistuikin kun tuli leikittyä niin paljon!

547303.jpg

Arvatkaas muuten missä lukee: "Sateen jälkeen meressä saattaa olla vettä." Eikös kuulostakin hassulta? Vastaus löytyy Tivolista.