Kevät meni äkkiä, vasta pari kuukautta sitten vielä hiihdettiin ja luisteltiin, sitten lumi suli ja nyt ovat jäätkin lähteneet - veneilykausi korkattiin Vekun kanssa ajelemalla Krisse-busterilla Noukan edustalla.

Pääsiäisenä Noukassa oli jälleen pääsiäisvalakiat. Äiti oli omassa töissä töissä eikä päässyt mukaan, mutta iskän, mummin ja muiden sukulaisten kanssa juhlittiin. Mulla oli oikea velhon puku, ja vieraat varmasti luulivat että olen oikeasti velho!

Keilaamassa käytiin kaksi kertaa. Mä oon jo aika hyvä siinä, iskä ja äiti ei meinanneet pärjätä mulle!

Kevään mittaan ollaan käyty pari kertaa elokuvissa. Ensiksi katsottiin Bolt-elokuva, mulla on senniminen leikkikoirakin. Viimeksi käytiin katsomassa Mörköjä ja Muukalaisia - leffa, se oli tosi jännä ja siinä oli iso ruma robotti joka tuli avaruudesta. Nykyisin elokuvissa pitää laittaa sellaiset aurinkolasit päähän. Ne on aika painavat ja kun mä välillä otin ne pois päästä, kuva näytti ihan samealta. Kun lasit on päässä, näyttää siltä että elokuvan henkilöt tulisi ihan lähelle!

Täällä on tivoli. Me käytiin viimeksi uimakoulun jälkeen tivolissa äidin kanssa, mutta äidillä oli vain jotain kolikoita taskun pohjalla ja mä pääsin vaan kolmeen laitteeseen. Kävin siis pomppulinnassa, heppakarusellissa ja sellaisessa isossa liukumäessä missä en ole vielä viime vuonna saanut käydäkään. Se oli hurjan jännittävää, vähän pelottavaakin kun sinne torniin piti kiivetä ensin sokkelon ja vaarallisten piikkipyörien, liikkuvien lattioiden ja sitten vielä pitkien kierreportaiden kautta. Mäkikin oli niin jyrkkä että mua vähän hirvitti. Mutta menen kyllä uudestaan heti viikonloppuna.

Uimakoulussa olen käynyt koko kevään ja mä osaan jo kellua mahallani kasvot kokonaan vedessä. Selällään kelluminen on vaikeampaa, mutta jos uimakoulun täti pitää mua ihan pikkiriikkisen sormella, mä pysyn pinnalla.

Tenniksen peluuta olen harrastanut jo koko talven ja kevään. Pallon lyöminen on helppoa. Melkein enemmän tykkään kun siellä tehdään kaikenlaisia temppuratoja missä saa juosta ja hyppiä. Mutta saa nähdä, syksyllä ehkä menen ihan oikeaan tennisvalmennukseen jossa sitten opetellaan pelaamaan toista lasta vastaan. Varmaan mä voitan.

Koska sekä uimakoulu että tennis loppuvat parin viikon päästä, äiti ilmoitti mut jalkapallokouluun kesäksi. Tänään me mennään ostamaan mulle pallo ja lenkkarit. Nappikset saan sitten jos se tuntuu kivalta, säärisuojat mulla onkin jo kun äidin yksi työkaveri antoi oman poikansa pieneksi jääneet suojat mulle. Pienempänähän mä kävin Muuramessa pelaamassa jalkapalloa, mutta viime kesänä se vuoro oli sellaiseen aikaan että äiti oli aina töissä silloin. Ja iskähän on koko kesän töissä.

Kesäksi meidän päiväkoti menee remonttiin ja me mennään eri päiväkotiin. Itse asiassa mä saan mennä kahteen eri päiväkotiin: arkisin toiseen ja viikonloppuisin toiseen. Jännittävää, siellä on varmasti paljon uusia leluja ja uusia kavereita!

Mutta nyt vapun viettoon.

Hauskaa Vappua!