Ajellessamme tennisharjoituksiin mukana oli leikkileijona Leksa jolle oli puettu takki päälle vaikka hellettä piisasi. Keskustelu eteni suurinpiirtein näin:

Asko: Vaikka mä aikaisemmin sanoin että Leksa tykkää olla lämpimässä, ei se oikeastaan tykkääkään. Siksi se saa matkustaa auton lattialla varjossa.

Äiti: Niin, oikeastihan leijonat vaan makailee lämpimimpään päivän aikaan ja liikkuu sitten yöllä viileällä.

A: Pitäiskö mun tietää tuo asia? Oliko se siinä Knuthenborgin safari-alokuvassa?

Ä: No olikos siinä leijonia?

A: Ei ollut, todellakaan. Siinä oli vaan tiikereitä.

Ä: No sitten minä kerron. Leijonat makailee kaikki päivät apinanleipäpuun juurella.

A: Ai miksi se on Apinan leipäpuu?

Ä: No sen nimi vaan on apinanleipäpuu. Ihan niinkuin koivun nimi on koivu.

A: Puissa on kyllä kaikenlaisia eläimiä..

Ä: Kuten esimerkiksi mitä?

A: No leopardeja.. Silloin kun me oltiin iskän synttäreillä siellä paikassa missä oli eläimiä, ne leopardit makaili puussa. Muistatkos?

Ä: No on puissa muitakin eläimiä, kuten pöllöjä..

A: ja lintuja..

Ä: ja apinoita..

A: ja paviaaneja hahhahahaa!

Ä: -ja pieniä poikia.

A: Niin, ainakin mä, ja Veera.

Ä: Ai Veerakin on poika (hihittää).

A: No ei. Kun Veera vaan on puussa. Tai ainakin kerran oli kun mä vähän vedin sitä kädestä ja sitten - hups - Veera oli puussa!