Kesä on mennyt todella nopsaan. Iskä on ollut tapansa mukaan paljon töissä ajamassa laivaa ja muutaman kerran ehdin olla kyydissäkin. Äidin kanssa me mentiin kanavalle ja hypättiin siitä kyytiin.

Mä osaisin jo itse ajaa tuon Suomen Suven reitin, tunnen kaikki kanavat ja merimerkit ja selostuksenkin muistan melkein ulkoa. Iskä antaakin mun istua kapteenin penkillä ja itse vaan katselee vierestä. Suvessa ei ole kunnollista ruoria vaan sitä ohjataan napeilla, iskä pitää sitä nappikapulaa kädessä.

Mä sain tällaisen "Tähtikapteeni" -arvonimen kun osasin tehdä yhden tentin laivalla.

Varsinaisella lomareissulla me käytiin Torniossa. Sinne oli ihan kamalan pitkä matka, koko päivä melkein piti ajaa autolla. Loppumatkasta mua alkoi pissattaa ja kun me pysähdyttiin, siellä oli niin paljon itikoita ettei voinut edes ottaa housuja alas.. Yötä me oltiin Outin ja Raimon luona. Me ollaan oltu siellä ennenkin mutta mä olin silloin niin pieni etten oikein muista sitä. Ankkukin oli siellä, Ankku kyllä oikeasti asuu muualla. Aira ja Veikko on Outin ja Ankun äiti ja isä, ja mä saan sanoa niitä papaksi ja mummiksi vaikka ne ei oikeasti ole mun pappa ja mummi, mutta sukulaisia kuitenkin. Sitten siellä oli myös Anette ja Ville, ne on hurjan kivoja vaikka Villellä oli jalka kipeä eikä se siksi voinut pelata mun kanssa jalkapalloa.

Torniossa ollessa me käytiin parikin kertaa Ruotsissa mutta nyt ei mentykään laivalla, vaan kävellen! Onkos monikaan poika kävellyt Ruotsiin! Mä kävin uimassa Torniojoessa ja olisin kuulemma voinut uida Ruotsin puolelle! Kukkolankoskella oli vanhoja setiä kalastamassa, niillä raukoilla ei ollut kunnon onkia vaan ne yritti vain haavilla saada kaloja. Mäkin kokeilin "lippoamista" rannalla. Kalaa ei tosin tullut mutta saatiin me sitä sitten ostettua. Kuvia meidän kesälomareissusta löytyy albumista.

Kävin jalkapallotreeneissä melkein koko kesän, kuumimpaan heinäkuun aikaan peleistä oli vähän taukoa. Aluksi me pelattiin hiekkakentällä mutta loppukesästä päästiin hienolle uudelle tekonurmelle pelaamaan. Meidän joukkueessa on kivoja poikia ja me ollaan kehitytty jo tosi taitaviksi! Alla olevissa kuvissa mä pelaan vihreässä liivissä ja mulla on hieno Subaru-lippis:

Ralliakin käytiin katsomassa - tietenkin. Tänä vuonna Subarut eivät pärjänneet, mutta silti ne on mun suosikkiautoja. Alla olevassa kuvassa Daniel Sordo kaasuttelee Laajavuoren harjoituserikoiskokeella. Siellä muuten kivet lenteli kun autot meni ohi, mun jalkaankin osui kivi! Toisessa kuvassa mä odottelen kärkiautoja varikolle.

Äidin kanssa ollaan kierretty paljon koirakisojakin. Välillä me ollaan oltu isolla porukalla ja pytytetty oikein telttaleiri. Välillä taas ollaan menty äidin kanssa kahdestaan. Monesti kisapaikoilla on muitakin lapsia ja mä olen saanut pajon uusia kavereita. Kaikista kivointa on jos paikalla on kiipeily- tai leikkitelineitä, mutta sitten mulla on sellainen kannettava levysoitin jolla voi katsella dvd-elokuvia jos on tylsää.