Viikonloppuna me käytiin äidin kanssa lomasella Oulussa. Lettu kilpaili siellä tottelevaisuuden SM-kilpailuissa, ja samalla me tietysti käytiin monissa hauskoissa paikoissa. Menomatkalla käytiin viemässä yksi polkupyörä Riikalle, Riikka lähti heti hurjaa vauhtia sillä ajelemaan. Niin hurjaa että unohti lukita autonsa ovet, niinpä minä ja äiti laitettiin ne lukkoon ettei kukaan vaan varasta sieltä mitään.

Sitten me käytiin koirakilpailupaikalla ilmottautumassa, ja heti sen jälkeen mentiin hotelliin. Tässä hotellissa oli hissi joka meinasi aina mennä väärään kerrokseen. Meidän huone oli neljännessä kerroksessa.

1628031.jpg  1628032.jpg

Illalla me käytiin saunassa, ja oltaisiin menty uimaankin. Uima-altaassa oli vaan hurjan kylmä vesi ja syväkin se oli, eli me ei uskallettu mennä. Hotellin alakerrassa oli samanlainen ruokaravintola kuin äidin töissä. Minä söin lohikeittoa ja jäätelöä. Sitten mentiin ulkoiluttamaan Lettua ja sen jälkeen huoneeseen riehumaan. Ennen aamua me kuitenkin oltiin nukahdettu, koska aamulla me herättiin ja lähdettiin aamupalalle.

1628033.jpg

Koirakilpailupaikalla oli tosi paljon koiria ja oli siellä muutamia tuttuja ihmisiäkin. Meillä oli teltta mukana ja mä rakensin sinne oman leikkipaikan, mulla oli autoja ja legoja siellä. Välillä mä leikin teltan takana olevassa ojassa, siinä oli hauska keräillä multakokkareita kuorma-auton lavalle. Koirat tulivat välillä ihmettelemään, tässä tämä Beo katsoo kun mä leikin.

1628035.jpg

Lettu ei pärjännyt kisoissa, ja me lähdettiin pois. Autolle kävellessä mä kuitenkin huomasin että siellä oli oikein kiipelytelinekin, ja tietysti mun piti siellä leikkiä vielä aika kauan ennenkuin lähdettiin ajamaan kotia kohti.

1628036.jpg

Kotimatkalla me pysähdyttiin syömään sellaiseen kellopaikkaan. Siellä oli kyllä hyvä ruoka, mä söin lihapullia ja muussia. Mutta siellä oli hillittömästi kelloja! Kaikenlaisia: pikkukelloja, isoja kelloja, enkelikelloja, vesisuihkukelloja, soittokelloja... Yksi iso kello oli saman niminen kuin äiti. Muutamaa isoa kelloa me soitettiinkin; kun kelloa työnsi eteenpäin se alkoi heilua ja sitten se alkoi kumahdella. Siinä oli kova ääni, niin kova että mä ensin ihan säikähdin. Ja oli ne aika painavia heiluttaa.

1628037.jpg

1628038.jpg

Matka oli aika pitkä mutta olihan reissulla paljon nähtävääkin. Lehmiä laitumilla, traktorinmunia, asfalttikoneita ja rekkoja ja kaikenlaista. Kaiken hauskuuden kruunasi vielä se että päästiin iskän laivan kyytiin illalla heti kun oltiin tultu kotiin!