877852.jpg
Kesä on sitten ohi. Tylsää on se, että kaikki kivat huvipuistot ovat kiinni, ja se että ulos pitää pukea enemmän vaatteita. Tänäänkin olin menossa pihalle ja laitoin kengät ja hatun, mutta äiti sanoi että pitää laittaa housut ja ehkä takkikin. En sitten lähtenytkään ihan heti. Kivaa on taas se, että iskä ei ole joka päivä töissä vaan sillä on vapaapäiviäkin! Sitten me käydään kaikissa kivoissa paikoissa kuten kaatopaikalla, rengaskaupassa tai Jyskän varastomyymälässä.

Pelloilla näkyy paljon tarktoreita ja viljaa kerääviä Hinkuja. Muitakin telkkarista tuttuja koneita on ollut liikkeellä: tässä meidän lähellä tehtiin tietöitä ja siellä oli Bessi levittämässä asfalttia sekä Rolle jyräämässä!

Äidin kanssa olin koiraleirillä majatalo Hiidenhelmessä Punkalaitumella. Siellä oli kivat kaverit Niko ja Milja. Vaikka ne on mua vanhempia, me leikittiin paljon yhdessä. Niillä on hurjan iso talo ja siellä oli käytäviä ja sokkeloita missä saattoi juosta. Välillä kun mä väsyin mä vähän kiusasinkin niitä, mutta sitten ne meni hakemaan äidin paikalle. Voi olla että me mennään sinne joskus uudestaan, musta siellä oli kivaa!

Muuramen jalkapallotreenitkin loppuivat. Me pidettiin kauden päättäjäiset Muuratjärven rannalla, siellä oli nuotio ja paistettiin makkaraa. Toisten poikien kanssa leikittiin ja välillä mä juoksin Iidan kanssa. Voisi kai tällaisia päättäjäisiä pitää useamminkin?!? Katso kuvat!